Hrvatska turistička zajednica potpisala je ugovor o izradi i održavanju informacijskog sustava za prijavu i odjavu turista, čime započinje veliki projekt koji će dovesti do znatnog unapređenja poslovanja turističkih zajednica na poslovima prijave i odjave turista kao i kontrole naplate boravišne pristojbe.
Informacijski sustav za prijavu i odjavu turista jedinstveni je informacijski sustav koji će funkcionalno povezati sve razine turističkih zajednica u Republici Hrvatskoj, a bit će dostupan putem Interneta kao web aplikacija. Preko ovog sustava povezat će se i međusobno dijeliti osnovne turističke informacije svih 300-tinjak turističkih zajednica te oko 60.000 pružatelja usluga smještaja, a pojedina turistička zajednica imat će uvid u sve prikupljene podatke o pružateljima usluga smještaja i njihovim smještajnim objektima kao i kretanjima turista na svom području.
Sustav će služiti i prikupljanju i obradi podataka o pružateljima usluga smještaja i njihovim smještajnim objektima na području Republike Hrvatske, prijavi i odjavi turista od strane pružatelja usluga smještaja putem Interneta, obračunu i kontroli naplate boravišne pristojbe, obradi i analizi podataka te izvještavanju u statističke svrhe.
Praćenje kretanja turista ovim je moguće u gotovo realnom vremenu, s odmakom od najviše 24 sata, po jednoj ili više kriterija kao što su duljina posjeta, lokacija, spol, dob, država ili mjesto prebivališta, što će turističkim zajednicama omogućiti provođenje aktivne marketinške politike, a javnosti pružiti aktualne podatke o kretanju turista.
Kako bi informacijski sustav u 2016. godini ušao u punu primjenu, u narednom razdoblju intenzivno će se raditi na informiranju javnosti o procesu implementacije sustava i njegove opće korisnosti, edukaciji svih budućih korisnika sustava, tehnološkoj prilagodbi sustava turističkih zajednica te izvršenju određenih promjena u zakonodavnome okviru.
Informacijski sustav za prijavu i odjavu turista pružateljima usluga u turizmu omogućit će kvalitetne i važne informacije kojima će se aktivno prilagođavati ponuda prema krajnjim korisnicima, ali i omogućiti postizanje sinergijskog učinka svih turističkih dionika u promociji hrvatskog turizma kao i u stvaranju konkurentnosti ponude.