Nova godina donijela je promjene u stopi PDV-a za ugostitelje te sada iznosi 25%. PDV je povećan sa dosadašnjih 13%.
Iako je prošlo tek nekoliko dana od nove godine, neki ugostitelji su bili prisiljeni povisiti cijene u svojim objektima, a one na koji su se to odlučili dočekala je duga procedura. Ugostitelji su uvjereni da će se povećanje stope PDV-a loše odraziti na njihovo poslovanje, ponajprije misleći na svoje redovne goste koji će dosadašnju kavu plaćati po skupljim cijenama. Predviđeno je da će se za objede, ručak ili večeru, morati izdvojiti i do 15 posto više nego do sada.
Iako su mnogi ugostitelji ovu odluku dočekali nezadovoljno, ima i onih koje ova mjera nije zahvatila. Na ugostiteljske usluge smještaja, smještaja s doručkom, polupansione i pune pansione u hotelima i sličnim objektima PDV i dalje ostaje 13%. Iako na smještaj stopa poreza ostaje ista, na usluge pripremanja i usluživanja hrane i pića stopa poreza raste na 25%.
Svi ugostitelji su, kao porezni obveznici, obligatorni prikazati novu poreznu stopu na računima od prvog dana nove, 2017. godine, a ako su se odlučili na promjenu cijene, nove cijene dužni su prikazati. Članak 134. Zakona o PDV-u navodi da su danom stupanja na snagu odredbi o promjeni stope PDV-a porezni obveznici dužni popisati zalihe dobara za koja se mijenja stopa PDV-a. Članak 196. Pravilnika o PDV-u kaže „Porezni obveznici koji zalihe dobara iskazuju po prodajnim cijenama s uračunanim porezom, pri smanjenju, povećanju ili ukidanju PDV-a, obvezni su na dan početka primjene propisa kojim se povećava, smanjuje ili ukida PDV, obaviti popis dobara na zalihama i utvrditi cijene s uračunanim PDV-om po novim stopama PDV-a.“
Poduzetnici koji u knjigovodstvu zalihe dobara iskazuju po prodajnim cijenama trebaju na početku primjene odredaba o promjeni porezne stope popisati zalihe dobara za koja se mijenja porezna stopa. Kod promjene cijene za sve poduzetnike postoji obveza izrade godišnjeg popisa, a propisana je Zakonom o računovodstvu kao i Općim poreznim zakonom.
Izvor: www.ugostitelj.hr