Otvaranje novog restorana, kafića ili drugog objekta nije jednostavno, a pogotovo je teško ostvariti veliki uspjeh na samom početku rada. Sa ekonomskom situacijom takvom kakva je otvaranje ugostiteljskog objekta zahtjeva velika ulaganja i dozu sreće. Otvaranjem lokala dolaze i brojne obveze kojih mnogi nisu svjesni zbog čega neki od novih objekata budu vrlo brzo i zatvoreni.
Kako krenuti?
1. Planirajte, planirajte i planirajte. Unaprijed.
Napravite istraživanje tržišta prije otvaranja jer bi Vam to moglo uštediti vremena, novaca, živaca i neugodnih situacija. Otvaranje ugostiteljskog objekta puno je više od zakupa lokacije, ukrašavanja interijera, zapošljavanja i posluživanja hrane i pića. Učite iz iskustva drugih, raspitajte se kod ostalih ugostitelja i udruga, istražite tržište i zakonske obveze. Prije otvaranja napravite financijski i operativni plan.
2. Lokacija – ključ uspjeha
Dobra lokacija često može biti presudna između uspjeha i propasti. Bez obzira na koncept i planove koje ste napravili, loša lokacija može biti razlog neuspjeha. Birajte onu lokaciju koju si možete priuštiti – preskupa lokacija brzo će zatvoriti Vaš lokal.
3. Zakonske obveze
Vodite računa o zakonskim obvezama kod otvaranja ugostiteljskog objekta. Njihovo ispunjavanje predstavlja trošak, ali znatno manje košta njihovo ispunjavanje od mogućih zakonskih sankcija – kazni ili privremene zabrane rada. Vodite računa o fiskalizaciji i minimalnim tehničkim uvjetima kod otvaranja. Također, pazite na obveze iz zaštite na radu. Za više informacija o minimalnim tehničkim uvjetima i zaštiti na radu možete nas kontaktirati ovdje.
4. Pazite na financije
Kontrolirajte troškove nabave i kvalitetu hrane i pića. U svakom trenu imajte kontrolu nad vođenjem financija. Redovito radite inventuru i balansirajte troškove hrane i porcije hrane.
5. Pazite kog zapošljavate
Zadovoljni i kvalitetni zaposlenici, konobari, kuhari i ostali, mogu biti presudni da se gosti vraćaju vama opet i opet.
6. Cijene
Pazite na cijene jela i pića! Cijene su vrlo važan čimbenik u uspjehu ugostiteljskog objekta. Gosti će uvijek paziti što i koliko plaćaju. Previsoka cijena može otjerati goste k Vašoj konkurenciji! Ponudite kvalitetnu i sigurnu hranu i piće i pazite s cijenama.
7. Promocija
Vaš lokal možete promovirati na različite načine. Najjednostavnija i najosnovnija sredstva promocije lokala u današnjim vremenima su web stranica i društvene mreže. Napravite web stranicu ili unajmite stručnjake da Vam ju izrade i promovirajte se na društvenim mrežama poput Facebooka i Instagrama. Budite aktivni i redovito osvježavajte sadržaj web stranice i stranica na društvenim mrežama. Ako tražite stručnjake u izradi web stranice ili želite više informacija posjetite www.estart.com.hr.