Ako se ugostiteljski objekti ne budu pridržavali zakonskih minimuma, prijeti im kazna. Gostima je izgled i čistoća toaleta vrlo bitna i jedna od stvari zašto se ponekad i ne vrate u pojedini ugostiteljski objekt. Neki od njih nisu svjesni da u ženskom toaletu moraju imati policu za torbicu i da sapuna nikada ne smije manjkati.
Najbitnije je da muški i ženski toaleti budu označeni na ulazu, da imaju školjku sa sjedištem ili bez sjedišta, da pisoar mora biti ograđen i da moraju imati zidnu školjku na ispiranje.
Također, vrlo bitna stavka je da pod ne smije biti klizav i da zidovi visine do 1,60 m moraju biti obloženi pločicama. Prozori bi trebali biti zamagljeni kako se ne bi prozirali te ista stvar vrijedi i za vrata.
Sastavni dio svakog toaleta mora biti kukica za vješanje odjeće, mogućnost zaključavanja i kanta za smeće. U toaletu ne smije faliti toaletnog papira, četke za čišćenje i mirisa za prostor.
Što se tiče broja umivaonika (u predprostoru), jedan umivaonik mora biti u toaletu ako ugostiteljski objekt prima do 140 ljudi, ukoliko broj premašuje 350 u toaletu bi trebala biti dva umivaonika, a za objekte koji primaju više od 350 ljudi – tri umivaonika. . Ako je riječ o zajedničkom umivaoniku za muški i ženski toalet, onda su kriteriji veći, odnosno dva umivaonika trebaju biti već na od 80 do 170 mjesta, manje od toga jedan, a više tri.
Predprostor mora imati tekući sapun, tekuću vodu, nešto za sušenje ruku (papir, ručnik ili sušilo), ogledalo i koš za smeće.
Objekt koji broji do pet zaposlenika može imati samo jedan toalet za osoblje, dok onaj s većim brojem zaposlenika mora imati dva odvojena toaleta i kupaonicu, no ako je broj zaposlenika veći od 15 po smjeni, obavezna su dva odvojena toaleta i dvije kupaonice.
Usluga toaleta mora biti besplatna, osim za goste koji ne žele konzumirati ugostiteljske usluge.
Podsjetimo, Turistička inspekcija najavila je ove sezone pojačane nadzore toaleta u ugostiteljskim objektima koji se nalaze na turistički atraktivnim lokacijama, zbog sve većih pritužbi gostiju na neurednost i nečistoću. Nedavno su i proveli akciju GOST, pri čemu su sankcionirali gotovo 200 zakonskih nepravilnosti.
Izvor: www.ugostitelj.hr